Yosemite

Yosemite

donderdag 24 juli 2014

Dag 11 - Yosemite: Taft point

Dag 11 – Naar Taft point in Yosemite

We hebben vandaag onze eerste nacht doorgebracht in Yosemite Cedar Lodge. Ik had er vanalles over gelezen. Het is een hotel dat vlak buiten het park ligt en heeft positieve maar ook negatieve reacties. Ik vind tot nu toe alles prima. Behalve de wifi mogelijkheden maar het ligt nu eenmaal in een vallei buiten bereik van alles. (ik heb ook geen telefoonbereik op mijn gsm)

We zijn vanochtend op tijd naar naar Glacier point vertrokken. Rond 9.45 uur zijn we aangekomen en toen hebben we eerst ontbeten. (We hadden zelf broodjes mee genomen)


Half dome op de achtergrond

Vanuit Nederland had ik de Taft point wandeling uitgezocht. Je loopt dan continue boven de 2000 mtr en regelmatig langs diepe afgronden. Bovendien zijn de uitzichten fantastisch.



hier hadden we even telefoonbereik.



Deze zaten aan een boom

We hebben vanalles gezien. Spechten, herten en ook bijzondere paddenstoelen die aan bomen groeien.
Bij Taft point was het uitzicht en de afgronden echt te gek.









Op de weg terug zijn we via Sentinel Dome gelopen. Erna en ik hebben deze berg ook nog even beklommen.




met Half dome op de achtergrond

Toen we terug bij Glacier point waren voelden we onze benen behoorlijk. We zijn omlaag gereden naar Yosemite Valley en nog even naar het visitor center gereden. Erna en ik willen morgen met z’n tweeen een wandeling gaan maken.




Toen we terug bij hotel waren zijn we eerst nog even gaan zwemmen en toen gaan eten bij de diner die bij het hotel ligt. Hier hadden we allemaal appetizers besteld.  We hebben heerlijk gegeten.


2 opmerkingen:

  1. Mijn god, wat een foto's weer. Het lijkt net alsof jullie in een plaatje staan. Heel erg mooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooooh wat is dit mooi nog mooier als de Canyon geweldig ,krijg er kippen vel van.

    BeantwoordenVerwijderen